#Брюхівчани: Ігор Мироненко та Ігор Микитів про активний автотуризм, філософію autofan-клубу «ЗАЗ КОЗАК» та швидкість, до якої їм вдалось розігнати свої ретро машини
Ну от хто не проводив поглядом розкішне BMW 38-го року, яке частенько їздить центром селища, а? В
Брюховичах мешкають власники унікальних автомобілів, кількість яких в Україні
налічує одиниці.
[#Брюхівчани – це серія розповідей про ваших сусідів, мешканців селища, які своєю самобутністю і творять Брюховичі такими, які хочеться знати і цінувати]
Ігор Мироненко – власник BMW 335 1938 року випуску,
разом з дружиною Валентиною мають крамничку в центрі Брюхович, біля якої і
можна застати ретро авто. Так, на цій машині їздили німці під час Другої
світової війни, але про історію трішки згодом.
А ще нам вдалось поспілкуватись з Ігорем Микитівом – бізнесменом, переселенцем зі Львова, як він жартома говорить про себе, у дворі якого виблискують капотами ЗАЗ 965 1967 року, TOYOTA Celica і VOLVO 245.
А ще нам вдалось поспілкуватись з Ігорем Микитівом – бізнесменом, переселенцем зі Львова, як він жартома говорить про себе, у дворі якого виблискують капотами ЗАЗ 965 1967 року, TOYOTA Celica і VOLVO 245.
Спочатку виникла ідея зустрітись за кавою та зробити кілька фото і пост для Блогу з Ігорем Мироненко, та пан Ігор запропонував щось цікавіше – провести неділю у товаристві поціновувачів вінтажних машин клубу «ЗАЗ КОЗАК». Погодились без зайвих роздумів! Їхали на зустріч вчотирьох: пан Ігор, я, фотограф Юля і заїхали за паном Микитівом. В дорозі багато говорили про поїздки, квести по Брюховичах та найближчі плани клубу.
Історія перших спільних кілометрів
– Як власник, я забирав «запорожця»
просто з подвір’я, – починає Ігор Микитів.
– Думав, нова річ –
цікава, гарна. І, прикольно, воно – вже моє, всі на тебе дивляться. (Усміхається) Хоча, коли я його купляв,
він був увесь замальований фарбою. Спочатку в мене з’явився цей жовтий, я хотів
його робити. Потім, коли прийшов до клубу (авт.
– клуб «ЗАЗ КОЗАК»), почув про подорожі і зрозумів, що потрібна машина
швидше, аби їхати. Один з одноклубників
виїжджав до Німеччини і продавав свого «запорожця» – я в нього його перекупив.
За рік зробив, перебрав ходову, мотор і поїхав у турне по Європі. Подолав ним
3 500 км шляху!
До слова, члени клубу
щороку роблять кілька виїздів до Європи. Подорожуючи вони знайомляться з
фанатами та заводять дружбу із закордонними організаціями автолюбителів. Також
відчайдухи з «ЗАЗ КОЗАК» брали участь в екстремальному пробізі до Нордкапу –
крайньої північної точки Норвегії – і все це на «горбатих»!
– BMW з’явилося, коли шукав
машину. Були всілякі варіанти, але я знайшов цю в Чернівецькій області
Кіцманського району, як раз в селі, з якого родом Софія Ротару, – продовжує вже
Ігор Мироненко.
– Це BMW під час війни дійшло аж до Севастополя,
стало військовим трофеєм радянського полковника і було знищене до непізнаності.
Машина була така страшна – ні дверей, ні даху! І три роки пішло на відновлення.
Робив все, що тільки
можна. Всі вихідні біля неї!
На запитання, а як
дружина на таке реагувала, пан Ігор відповідає, що, незважаючи на клопоти,
встигав приділяти час і сімейному життю. Також додає, що пані Валентина поділяє
захоплення чоловіка та охоче подорожує разом із ним.
Сімейними настроями
ділиться і пан Микитів:
– А їм нема куди
діватись! (Усміхається) Ну звичайно,
для дитини то цікаво: їздить, бачить багато всього. А так, як в мене зараз двоє
дітей і треба більшу машину, то купили вже більшу для подорожей.
Кінозйомки, виставки та особливості клубного туризму
– По дорозі до
Стрийського парку (авт. – збори клубу
відбувались в парку) ми як раз проїжджали місце, де знімали «Офіцерів». А
біля Лялькового театру робили фрагмент фільму «Третьего не дано» з участю Ігоря
Скляра – я його дублював. Раніше часто залучали наші автомобілі до зйомок, а
зараз фільми майже не знімаються, бо немає грошей, – згадує пан Мироненко.
Частими подіями в клубному житті є виставки та участь у різноманітних фестивалях. Члени «ЗАЗ КОЗАК» не вміють довго сидіти вдома і тримати раритетних «коней» в гаражах: зараз активно готуються до відкриття сезону, яке, відбудеться вже 22 квітня, та цьогорічного «Leopolis Grand Prix», який буде проходити з 2 по 4 червня.
До слова, унікальною є передісторія
фестивалю «Leopolis Grand Prix» – найбільшої автомобільної події в Східній
Європі. За словами Ігоря Микитіва, в 30-х роках відбувались перегони Формули-1
водночас і у Львові, і в Монако.
– Як раз в нашому місті вони були три роки і зараз ми відновлюємо історію перегонів на «Галицькому трикутнику». Є навіть книга.
Пан Мироненко продовжує
розповідати, що здебільшого бере участь у заходах в рамках клубу, і додає:
– Ще до клубу, наприклад,
на День міста Львова виїжджали. І на День автомобіліста теж – тоді запрошували
тих, хто має ретро машини – ми робили виставку і пробіг центром міста.
А пан Микитів розповів і
про міжнародні виставки. Зокрема, в Білостоці (Польща) на День міста
відбувалась виставка з близько 150 учасниками, до яких приєднався і пан Ігор.
Переважно їздять до Польщі та Словаччини.
Клуб «ЗАЗ КОЗАК»
вирізняється особливою філософією автотуризму – завдяки спільним поїздкам на
ретрокарах розширюють власний світогляд, знайомляться з новими людьми,
навідуються до іноземних друзів, аби згодом навзаєм прийняти їх в Україні.
– Перша поїздка на «горбатому» була в Золочів. 60 км їхали 6 годин! (Усміхається) Обірвало коробку, поки
знайшли майстра, поки зробили – але й відзначали довго наш перший приїзд. В нас
тоді й двері на ходу відчинилися! Такою була перша поїздка.
А далі відвідували всі
етнофестивалі. Перша наша велика подорож була Європою на 3 500 км: Польща,
Литва, Латвія, Естонія, Фінляндія, Санкт-Петербург, Мінськ і назад на Львів. То
ми майже за три тижні проїхали. А потім Польща, Словаччина,
Кам’янець-Подільський.. І цього року збираємось на «Підкамінь», – розказує Ігор
Микитів.
Швидкість і зима
На завершення розмови запитали,
до якої максимальної швидкості вдавалось розганяти автомобілі їх власникам.
Першим відповів Ігор Мироненко:
– 140 км/год можна витягнути.
– Питання, як потім злапати її, – жартує пан Микитів,
який розганяє «горбатого» до 120 км/год.
І ну вже зовсім на останок залишили питання
про те, як їздиться ретро машиною взимку.
– Нормально, ставлю пічку і їду! Якщо дуже сильний мороз,
то прикручую пічку і все. Але скільки тої зими! (Усміхається) Німці не розраховували, що в машині якась пічка має
бути, там вона не передбачена, – ділиться пан Мироненко. А доповнює Ігор
Микитів:
– Скло розморожую спреєм.
Але чого в «запорожця» погана пічка? Бо
він такий вузенький, що щоками можна бокові вікна гріти! (Усміхається) А так теж нормально.
І на завершення спільне фото!
[#Брюхівчани – це серія розповідей про ваших сусідів,
мешканців селища, які своєю самобутністю і творять Брюховичі такими, які
хочеться знати і цінувати]
Коментарі
Дописати коментар